Tjp9mgLryeJXitBMITCspm9yqHIXcaOTWeel9Pl4

3 Contoh Resume Dua Halaman

Post a Comment
3 Contoh Resume Dua Halaman | Perkataan sehabis ringkas adalah paling tepat untuk membuat sesuatu resume. Resume satu halaman adalah sesuai untuk graduan. Tetapi jika korang merasa seperti memerah segala-galanya pada satu halaman yang mempamerkan ke semua kelayakan dan potensi diri anda, maka lebih baik korang buat resume dua halaman.

Jika sebelum ini admin ada kongsikan contoh resume dengan satu halaman sahaja (rujuk link di bawah). Anda juga boleh buatkan resume ada dua halaman (jika perlu).

Sebab majikan perlukan banyak masa untuk baca isi-isi yang terkandung pada resume anda. Jika sampai 3 4 halaman, memang majikan akan baca resume anda ala kadar sahaja. Ini akan menbuatkan anda terlepas peluang untuk menjadi calon yang harapan mendapat sesuatu jawatan.


3 Contoh Resume Dua Halaman


Bagaimanapun anda perlu berhati-hati ketika memutuskan untuk menulis menggunakan resume dua halaman ini. Ada yang mengambil keputusan untuk menggunakan resume dua halaman kerana mereka tidak sabar-sabar untuk memasukkan setiap maklumat tidak kira jika maklumat itu relevan atau tidak. Sering kali, butiran yang tidak penting dan tidak relevan memberi pesepsi buruk terhadap resume anda. Sebaliknya, jika anda berfikir bahawa halaman tambahan pada resume anda benar-benar diperlukan baru korang gunakan contoh resume ini sebagai rujukan. Post kali ini admin sediakan 3 contoh resume 2 halaman ini. Link untuk download/muat turun admin sediakan untuk korang okey.

Contoh Resume 1






Tips Menulis Resume:

Jangan lupa untuk menjaga panjang kandungan sekurang-kurangnya separuh jalan ke bawah halaman kedua. Jika kandungan resume anda tidak sampai kepada titik tengah halaman kedua, anda juga mungkin perlu bereksperimen dengan font dan saiz teks untuk mengubahnya menjadi satu halaman resume. Untuk contoh resume satu halaman, klik Contoh Resume Satu Halaman


Contoh Resume 2






Tips Menulis Resume:

Contoh format resume yang ditunjukkan di bawah satu bahagian latihan dan seminar (Trainnings & Seminars Attended). Menunjukkan pencapaian anda sebagai seorang pelajar atau calon yang boleh di ambil bekerja berbanding dengan pemohon yang lain.


Contoh Resume 3






Tips Menulis Resume:

Sama dengan tips pertama tadi. Jika ruang yang digunakan untuk resume ini sedikit, perlu berfikir buat resume satu halaman sahaja sudah baik.

P/s: Semoga ada berjaya mendapatkan resume yang menjadi kesukaan para majikan diluar sana. Seterusnya berjaya memikat hati mereka dan mendapat pekerjaan dikala ekonomi yang semakin teruk ini. Bersaing lah secara sihat, kongsikan contoh resume ini dengan saudara mara kita, dan ingat, jadilah orang yang kreatif mengubah resume ini menjadi lebih baik lagi. Semoga berjaya adik-adik semua. Assalammualaikum..

- Olahan semula untuk terbitan di blog ini : Buat Resume


Related Posts

Post a Comment